Stampar ner foten och säger ifrån

Nu har jag fått nog. Det räcker nu - jag måste ta tag i det här innan de går för långt och jag är fast i det hela. Jag måste göra det för mig och ingen annan. Det är kampen mellan min kropp och mig. Jag måste komma tillbaka till den personen jag var engång i tiden (kroppsligt då) eller jag skulle nog även behöva bli lite snällare oxå. :)

Imorgon börjar det. Jag ska väga mig och det ska bli starten på det hela. Men först ska ni få lite bakgrund.

26 februari 2005 fick jag en son, jag ökade 9 kg under graviditeten men var redan överviktig innan jag vart gravid. Lyckades gå ner 22 kg efteråt och vägde 61 kg. Då med hjälp av viktväktarna och mycket motion.
Januari 2009 blir jag gravid och i september får vi en liten tjej här hemma. Den här graviditeten går jag upp 30 kg. Jag har nu lyckats gått ner 10 kg....så jag har med andra ord minst 20 kg att ta bort från min underbara kropp. Kampen börjar imorgon. Det är jag VS. the body.

Mitt mål är att få en promenad varje jag, regn som storm. Jag ska ut och gå. Jag fick en stegräknare i julklapp som jag har använt varje dag sen nyårsdagen. Kommer upp i drygt 17 000 steg per dag...i snitt. Som  bäst 37 000 och som sämst kanske 4 000. Jag har ett träningskort och jag älskar att träna så nu är det bara att köra hårt.

Så mitt första mål är att komma under 80 kg innan vi åker till USA den 7 April. Vi får se vad vågen visar imorgon bitti. Jag ska varje dag dela med mig av min kamp om att hitta tillbaka till mina älskade levis jeans som ligger i en låda nere i källaren.

Det finns inte längre några hinder...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Och mig får du som tränings kompis så fort jag får börja träna :) kram och lycka till i kampen

2010-03-12 @ 00:19:12
Postat av: Caroline

låter mycket bra gumman!

2010-03-12 @ 08:48:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0