Tankar kring att ha en son

Jag följde med en kompis till bibloteket för ett par veckor sen och passade även på att låna en bok "Mor och son - att fostra pojkar till starka och varma män". Tänkte att det alltid kan vara intressant och se vad de säger - eftersom jag inte riktigt kan känna igen mig i min egen son. Han är 5 år och är fylld med energi, lite för mycket energi för min del.
Första kapitlet "Tjurar och basebollträn:manlig energi" sträck läste jag igår ikväll (ist för texten till skolan som jag skulle ha läst). Kände att boken gav mig mer förståelse till varför pojkar är som de är - för de är inte som tjejer - boys will always be boys. Jag förstår inte tjusningen i att springa runt med ett svärd och leka pirater. Författaren tar även upp det som kallas manlig energi - de finns båda positiva och negitiv. Iaf boken är super intressant och jag hoppas verkligen att den kan ge mig större förståelse till hur min son tänker.

Våran tjej här hemma är genom förkyld och har haft en tuff natt. Inte lätt att andas när näsan är fylld av snor. Men med lite näsdroppar och NÄSFRIDA gick de lite bättre. Fick hon iaf sova i 4 timmar i sträck. Tyckte mest synd om min sambo som började jobba klockan 7. Astrid sover i vanliga fall i sin spjälsäng inne i sitt rum men vi har fortfarande inte fått bort vaggan från vårat rum så hon fick sova där inatt eftersom jag kände på mig att de skulle bli mycket spring.

Idag blir det att springa ett par små ärenden på stan - posta lite till FSK och CSN bl.a. Sen måste vi hämta ut ett paket med ett annat bredband eftersom de här funkar så dåligt. Måste även till bibloteket och lämna tillbaka lite böcker om NYC som vi lånade. Snart åker vi! Wiii

Nej nu ska jag passa på och ta en dusch medan sessan sover och prinsen tittar på lite teve och käkar äpple. :)

Ser ut att bli en solig dag idag!

Kommentarer
Postat av: Annelie

Vad du hektar runt mycket :-), haha, jag var så lugne i helgen :-. Stackars liten, hoppas hon blir bättre :-)

2010-03-15 @ 10:27:59
URL: http://mammelii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0